רפואה סינית והתמכרות – מה הקשר? (חלק א')

    תגיד, אני יכול/ה להתמכר לצמחי המרפא?
    או
    דיקור סיני זה ממכר? זה לכל החיים, או שאני יכול/ה להפסיק מתי שאני רוצה?

    רפואה סינית – מנטליות שונה

    כשמטופלים שואלים אותי שאלה כזו אני מבין שהם לא באמת חיים רפואה סינית ולא באמת מבינים את ההבדל בין רפואה סינית לבין הרפואה המודרנית.
    כמובן שהם מביעים חשש שעולה וזה מצויין ששואלים (אני בדר'כ מטפל שאוהב להשיב לשאול ולהסביר. לפעמים גם יותר מידי ) אבל זה מבהיר לי שהם גם מכירים ורגילים לדרך אחת ומוכרת וגם לא ממש מבינים מה הם התהליכים הפנימיים שהם עוברים ומה מטרתה של הרפואה הסינית.

    התמכרות מול תלות

    חומרים ממכרים (אלכוהול, קופאין, ניקוטין, קוקאין וכו…) הם חומרים ממכרים בהגדרה שבלעדיהם האדם המכור לא מסוגל לחיות. הוא חייב לצרוך ולהשתמש בחומר ולא יכול להפסיק, גם אם זה גובל ממש בפשיטת רגל, עוני, גניבה, פגיעה באחרים, נזק בריאותי ולעיתים אפילו רצח.


    חומרים שיוצרים תלות (תרופות שונות וגם לעיתים צמחי מרפא) הם חומרים שמשלימים לרוב תפקוד של איבר או מערכת פנימית לא מאוזנת, כל עוד היא לא מאוזנת, ניתן להפסיק אותם, אבל איכות חיינו תיפגע (למשל חומרים משלשלים, תרופה לאיזון הורמונלי, או תרופה לאיזון בלוטת התריס וכו).

    אני אוהב להסביר את הדברים דרך דוגמאות חיות מהקליניקה לרפואה סינית שאני חי אותה יום יום
    נתחיל באישה….

    הגיעה לטיפול בדיקור סיני לכאבי ראש שסובלת מזה 30 שנה לפחות. במשך כל השנים, משתמשת כמעט באופן יומי במשככי כאב. היא לא מכורה למשככים, אבל בהחלט תלויה בהם על מנת לחיות חיים איכותיים.
    לא סתם יש כאבי ראש שנים רבות. ישנה סיבה לכאבי הראש והסיבה היא לרוב פנימית, חוסר איזון או תפקוד שאינו תקין של אחד או יותר מאיברי גופה או מערכותיו.
    האם היא תלויה בתרופה? כן
    האם היא מכורה? לא
    האם התרופה מביאה אותה לריפוי? לא

    במקרה כזה, רפואה סינית, בעזרת מכלול כליה הטיפוליים, יכולה לעשות 2 דברים:
    1- לתת טיפול סמפטומי להקלה על הכאב. דיקור סיני לכאבי ראש יכול באופן נפלא להקל על התקפים של כאבי ראש.
    משתמשים בצמחי מרפא שעובדים בצורה מהירה (לא כמו תרופות אבל מדובר על פתרון מעולה) ומקלים על כאבי הראש באופן מקומי.
    כן, בדומה לתרופות ולמשככי כאבים, אבל באופן טבעי ולא כימי ולכן הרבה פחות מזיקות אם בכלל.

    2- רפואה סינית, בעזרת אבחון מעמיק, מבינה מי הם האיברים או מה הן המערכות שיצאו מאיזון, מבינה מה מקור וסיבת כאבי הראש ולכן יכולה להביא לריפוי אמיתי. כלומר,סוף לחוסר האיזון מלא ואין סמפטומים בכלל.
    אפשר בשלב הזה להשתמש בצמחי מרפא או דיקור סיני או תזונה למטרת חיזוק ואיזון ולמטרת ריפוי.


    יש ריפוי – אין סמפטומים.- אין כאב ראש
    אין כאב ראש- אין תלות בכדורים או בצמחים

    והפעם גבר….
    הגיע במטרה לטפל בריפלוקס / צרבות
    סובל מריפלוקס שגורם לו לכאבי גרון ומועקה בחזה וצרבות קשות בעיקר בלילה. הוא משתמש במשך שנים בתרופה שסותרת חומצה בין פעם לשלוש פעמים ביום.
    האם הוא מכור לתרופה? לא
    האם הוא תלוי בה? כן


    הוא ימשיך עם התרופה ורוב הסיכויים שבשלב מסוים מצבו עוד יותר יחמיר ויגביר את המינון
    איך יוכל להפסיק אותה?
    איך יוכל להפסיק את התלות בתרופה?
    בדיוק כפי שהסברתי במקרה הראשון.
    לרפואה הסינית יש את הכלים לטפל גם בסמפטומים ולהקל באופן מקומי ובריא בצרבות שהוא סובל מהם ובנוסף לפתור את הבעיה מעומקה ולהביא לריפוי האיברים הסובלים ובכך לא יצטרך את התרופה.

    לרוב, כשמשלבים טיפול סמפטומטי וטיפול פנימי, התוצאה תהיה גם הקלה יחסית מהירה בתופעות וגם שיפור תהליכים פנימיים שימשיכו את התחזוקה וימנעו מהספטומים לצוץ.

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support